Mar 2, 2013

Isu Lahad Datu:Luahan Anak Kecil Allahyarham Inspektor Zulkifli

salam,,

"Papa mati..Papa Duduk Dalam Kubur...Papa Kena Bom," anak lelaki Allahyarham Insp Zulkifli berusia 4 tahun. Itulah ungkapan dari anak kepada salah seorang dari pejuang negara yang terkorban dalam pertempuran dengan kumpulan penceroboh di Lahad Datu semalam.

Anak kecil, nampak macam masih belum mengerti apa-apa. Tetapi mereka pasti merasai kehilangan.




Dalam insiden tembak menembak antara pasukan keselamatan Malaysia dengan kumpulan penceroboh semalam (1 Mac 2013) mengakibatkan 2 pegawai keselamatan Malaysia terbunuh dan 3 lagi cedera.

Pegawai Yang Terkorban:

-Insp Zulkifli Bin Mamat
-Kpl Sabaruddin Bin Daud

Pegawai Cedera/Cedera Parah:

-Kpl Mohd Tarmizi Bin Hashim
-Kpl Mohd Qaiyum Afzal Bin Zulkifli
-Kpl Azman Bin Ampong

Mereka tinggalkan anak isteri dan keluarga untuk menjaga keselamatan dan keamanan negara. Harap pengorbanan mereka bersama-sama pasukan keselamatan negara tidak dilupakan. Semoga keluarga mangsa mendapat pembelaan sewajarnya.

Andai kata, apa yang berlaku adalah sandiwara politik atau dijadikan modal politik selepas ini, lebih-lebih lagi menjelang PRU nanti. Pastinya ia satu yang menyedihkan.


#KataAmbo::Al-Fatihah

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...