Mar 8, 2013

UiTM Tawar Tempat Untuk Anak-anak Polis Yang Terkorban Di Sabah

Salam,,

Beberapa hari yang lalu ambo ada melawat page facebook Naib Canselor Uitm, Prof Datuk Dr Sahol Hamid Abu Bakar. Ada satu perkhabaran gembira dan sungguh murni dari pihak universiti.

UiTM Tawar Tempat Untuk Anak-anak Polis Yang Terkorban Di Sabah. Itulah tajuk yang tertera pada status facebook beliau.

KANGAR, 5 Mac (Bernama) -- Universiti Teknologi Mara (UiTM) akan memastikan anak-anak pegawai dan anggota polis yang terkorban semasa mempertahankan kedaulatan negara di Sabah mendapat tempat sewajarnya di UiTM, kata Naib Canselornya, Prof Datuk Dr Sahol Hamid Abu Bakar pada Selasa.
Menurutnya, pada masa ini, empat anak-anak anggota yang terkorban telah dikenal pasti dan usaha mengesan sedang dilakukan bagi memastikan kemungkinan ada lagi anak-anak anggota yang berkelayakan diberi tempat di institusi pengajian tinggi itu.
UiTM amat menghargai jasa pahlawan yang gugur semasa mempertahankan tanah air dan anak-anak pahlawan itu akan diberi tempat yang sewajarnya di UiTM, katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas majlis menghadap Raja Perlis, Tuanku Syed Sirajuddin Putra Jamalullail di Istana Arau Selasa. Beliau berkata, perkara itu telah dimaklumkan kepada Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar.

Ambo cukup, bangga dengan apa yang dilakukan oleh pihak universiti yang senantiasa terkehadapan dalam membantu anak bangsa mendapat peluang ke menara gading. Selain itu, tawaran ini turut membantu sedikit sebanyak meringankan beban keluarga anggota keselamatan negara yang kehilangan ketua keluarga mereka.

Diharap anak-anak yang dibantu tersebut memanfaatkan peluang sebaik mungkin. 



#KataAmbo::Long Live UiTM

Photobucket

2 comments:

  1. bagus juga uitm ni ye. bagus. bagus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu jom laa jd lect kat uitm ni.
      hehehe^_^

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL