Apr 23, 2013

Manchester United Julang Kejuaraan BPL 2012/13

Salam,

Tanpa perlu menunggu sehingga tamat saingan liga, Manchester United sudah pun mengesahkan kejuaraan Liga Perdana Inggeris (BPL 2012/13). Kemenangan 3-0 membenam Aston Villa sudah cukup untuk United menjulang kejuaraan BPL kali ke-20.


Kejayaan meraih 3 mata dalam perlawanan tersebut membolehkan United mengumpul 84 mata. Pencabar terdekat United, Man City jika menang kesemua baki perlawanan hanya mampu mengumpul 83 mata dan sama sekali tidak mampu menggugat kedudukan United di tangga teratas.


3 gol dari penyerang antarabangsa Belanda, Robin Van Persie, membolehkan United mengesahkan kejuaraan BPL 2012/13 lebih awal. Selain menjaringkan gol, Van Persie turut berjaya mengeluarkan bola dari atas garisan gol United setelah De Gea sudah pun tertewas.



Kejuaraan Barclays Premier League ke-20 Manchester United, kebetulan dengan nombor 20 pada jersi Van Persie yang sememangnya watak penting kejayaan United musim ini.


Meskipun terlepas dari memburu kejuaraan Treble seperti mana yang dilaungkan Sir Alex Ferguson sebelum tersingkir dari Liga Juara Juara, namun Manchester United tetap dalam kelas yang tersendiri. Glory Glory Man United (GGMU).


Berikut Highlight Gol-Gol Kemenangan  Manchester United




Video : Ehsan Sheva HD

#KataAmbo::Tunggu kesudahan Liga Super Malaysia pula.
Photobucket

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...