Apr 19, 2013

Gwiyomi Versi Malaysia Yang Cun


Salam,,

Semenjak kebelakangan ini ada saja video-video yang dirakamkan secara peribadi dan menjadi trending setelah di upload di YouTube ataupun di mana-mana laman sosial ada. Dalam sekelip mata saja sudah tersebar di internet. Jika sebelum ini ada tarian Gangnam Style nya, kemudian muncul pula Harlem Shake yang sah-sah terserlah bangangnya. 

Lepas itu muncul pula satu lagi video, parody lagu Sayang-Shae versi lembut. Boleh dikatakan senang-senang saja mamat yang buat video tu jadi terkenal. Senang cerita zaman sekarang, dengan kecanggihan teknologi, senang sekali untuk jadi terkenal.

Satu lagi video yang menjadi trending sekarang ini, Gwiyomi. Versi Thailand ada, versi Malaysia pun ada. Tapi memang tidak dinafikan yang versi Malaysia tu memang cun habis haha..
Gwiyomi song atau Kwiyomi song ini merupakan single dari artis k-pop, Hari yang dikeluarkan pada 18 Februari 2013. 

Pertama kali ambo tengok video-video ni semua, apabila ada seorang kenalan yang membuka video ini semasa tengah lepak-lepak sambil "meeting". Bagi yang tak pernah tengok Gwiyomi tu, hah inilah videonya.


Adoi macam-macam sekarang...

#KataAmbo: Sekali tengok macam jurubahasa isyarat berita TV1.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL