Apr 23, 2013

Piala AFC 2013 - Kelantan FA Di Belasah Maziya FC

Salam,,



Keputusan Penuh Piala AFC Maziya FC vs Kelantan FA 23 April 2013 | Penantian yang tidak berbaloi. Memang hakikat permainan ada yang kalah dan ada yang menang. Tapi kekalahan besar 1-6 Kelantan kepada Kelab dari Maldives, Maziya Sport Recreation FC sangat mengecewakan.


Meskipun Kelantan sudah mengesahkan kemaraan ke pusingan ke-2, tetapi tidak seharusnya mencatatkan keputusan yang begitu memalukan. Kekalahan ini sedikit sebanyak melunturkan harapan penyokong setia The Red Warrior terhadap pasukan bimbingan Bojan Hodak.

Kedudukan Semasa Kumpulan G Piala AFC 2013


Prestasi dalam liga super makin terumbang ambing dan terus terperosok ke dasar liga. Isu kepenatan pemain memang tidak boleh disangkal, namun harus diingat musim lalu pun Kelantan berdepan masalah yang sama. 

Bukan niat ambo untuk kutuk kejurulatihan Kelantan dan bertindak bajet bagus, tetapi be professional lah. Mungkin sudah layak ke pusingan ke-2 tetapi kekalahan besar sesuatu yang terlalu mengecewakan seluruh penyokong The Red Warriors.

Apa-apa pun ambo tetap mengharapkan masih ada ruang kebangkitan untuk Kelantan. Sekurang-kurangnya dapat menampilkan persembahan yang memikat penyokong dan menjadi pencabar dalam Liga Super Malaysia.

Selepas ini Kelantan bakal melayan kunjungan Ayeyawady di Kota Bharu pada 30 April 2013 bagi melengkapkan saingan Kumpulan G ini. Hanya kemenangan yang dapat mengesahkan kejuaraan kumpulan G tanpa mengambil kira keputusan Maziya vs Da Nang. Seterusnya dapat beraksi digelangang sendiri di pusingan ke-2 nanti.



#KataAmbo: Biar Kalah Bermaruah.
Photobucket

3 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL