Dec 11, 2013

Di Mana Boleh Dapatkan MC ?

Salam,

Rakan blogger yang dihormati sekalian. Cantik sungguh pagi ni. Cuaca menarik. Menampakkan cerah saja hari ini. Ok ambo tak nak pusing cerita. Dipendekkan kata ada sesiapa yang tahu mana boleh dapatkan Medical Certificate (MC) dengan cara mudah? Terutamanya di sekitar Shah Alam atau Klang ni.

Sejujurnya ambo pada tahap terdesak untuk mendapatkan MC disebabkan sudah 2 hari tak masuk kerja. Meskipun kerja part time saja, tapi itulah satu-satunya kerja yang sesuai dengan jadual kelas ambo. Jadual yang flexible dan senang nak minta cuti. Gaji pun boleh tahan. Kerja bawah pendingin hawa a.k.a aircond. Jadi sayanglah kalau ambo di'terminate' begitu saja disebabkan benda remeh-temeh.

Ambo sudah cuba beranikan diri pergi tanya sebuah klinik di Seksyen 2 Shah Alam dan mentah-mentah saja dia kata " Kami agak strict dalam memberikan MC"-jawab nurse muda berbangsa India.

Ambo hampir mati kutu cari kenalan yang boleh membantu. Andai kata sampai petang ni masih belum berjaya dapatkan MC tersebut, karier ambo...HABIS!!


Photobucket

25 comments:

  1. Assalam Akhil...^^

    Memang di mana-mana sekarang ni MC begitu mudah untuk didapati, just hulur duit atau pun dengan ertikata beli MC ( Medical Certificate or Mintak Cuti daa...)..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. btol tu. tp smpi sekrang masih pikir mcm mana nk dptkn MC tu hehe

      Delete
  2. awak pergi je klinik...saya pun kadang anak xsihat...asik EL tolak gaji,.,saya amik MC la jugak

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...