Apr 23, 2013

3 No IC yang berbeza, Pengundi Yang Sama

salam,,


Menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 ini, makin banyak cerita-cerita dan pembongkaran yang didedahkan. Benar atau tidak itu Wallahu a'lam. Terbaru ada satu pendedahan mengenai kewujudan seorang pengundi yang memiliki 3 no kad pengenalan yang berbeza dan di 3 pusat pengundian yang berbeza.

Ini bukan omong kosong,  di mana anda sendiri boleh membuat semakan di laman Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Anda masuk ke laman berikut >>> http://daftarj.spr.gov.my/semakpru13.aspx <<<

Kemudian masukkan ketiga-tiga no ic berikut:

  • 490715065233 
  • 490715065161
  • 490715065137
Kemudian akan keluar dari ketiga-tiga no ic tersebut, nama yang sama, tempat mengundi yang berbeza. Anda boleh mencuba sendiri, dengan menyemak ketiga-tiga nombor ic berikut di laman SPR. 





Sama ada berlaku masalah teknikal atau pihak SPR belum mengemaskini pangkalan data, itu ambo tak pasti.Namun jika benar berlaku kewujudan seorang pengundi yang memiliki tiga no ic berbeza untuk 3 tempat mengundi yang berbeza, ternyata itu amat mengecewakan.

#KataAmbo::Pelanduk dua tiga serupa barangkali.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL