Apr 15, 2013

Nasihat Ustaz Don Sempena Pilihan Raya Umum 13

salam,,


Demam pilihanraya makin terasa apabila melihatkan deretan bendera parti-parti politik menghiasi jalan-jalan di seluruh negara. Perang psikologi antara parti-parti yang bertanding terutamanya dua parti utama Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat makin hebat. Terbaru satu lagi video yang kaw-kaw 18sx punya tersebar di internet.

Betul atau tidak individu yang didakwa sebagai pelaku dalam video itu, wallahualam. Memandangkan kita tak berapa pasti jadi serahkan pada Allah untuk tunjukkan kebenarannya.

Untuk entri ini, ambo bukan berniat untuk mengulas situasi politik tanah air ketika ini, tetapi ingin kongsikan pesanan Ustaz Don kepada seluruh rakyat Malaysia yang bakal menjalankan tanggungjawab sebagai pengundi.


Antara intipati pesanan Ustaz Don antaranya, jaga mulut dalam berkempen : 

Jangan gunakan mulut untuk me maki-hamun pihak lawan dan tidak sehaluan dengan kita. Jika pihak lawan salah dan kita di pihak yang betul, kenapa tidak diajak pihak yang salah ke arah perkara yang betul? Kenapa di maki-hamun.??

Kekadang kita terlebih sudu dari kuah, apabila sewenang-wenangnya menghentam dan me maki-hamun orang yang salah tanpa terlebih dahulu mengajak ke arah kebaikan. Jadi sama-sama lah kita ambil iktibar akan apa yang di perkatakan oleh Ustaz Don dalam video di atas untuk kebaikan bersama.


#KataAmbo:Sayangi mulut, yakini dapat pahala..In shaaAllah!!
Photobucket

1 comment:

  1. setuju tu apa-apa pun jangan terlalu taksub dan melampaui batas elak fitnah sana-sini

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL