Mar 3, 2013

Isu Ceroboh Sabah: Peringatan PDRM Untuk Semua

Salam,,

Memang tidak dinafikan Rakyat Malaysia memang prihatin akan isu-isu semasa. Setiap kali ada sebarang info atau maklumat penting pasti dengan pantas akan dimaklumkan kepada semua agar semua tahu dan berjaga-jaga. Satu niat yang murni lagi mulia. Namun AWAS!!!!

Dalam isu pencerobohan pengganas di Sabah kebelakangan ini, berhati-hati dalam menyebarkan maklumat yang diterima menerusi laman sosial seperti blog, facebook ataupun twitter. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang tinggal dalam kawasan yang terlibat.



NASIHAT DARI PDRM - MENYIMPAN RAHSIA NEGARA DENGAN SEKETAT-KETATNYA!!!

Tolong pesan dgn orang lain. Tolong jangan update dekat facebook kalau ternampak ATM tengah buat roadblock dekat mana dan kereta dekat mana. Percuma penceroboh dapat info!!
Senang-senang mereka serang. Jika ada apa-apa simpan dalam hati. Mereka ( pengganas @ penceroboh) sedang memerhati!!
Kepada Rakyat Sabah. Tolong jangan sebarkan maklumat di facebook (laman sosial) atau dimana-mana sekalipun apa yang anda nampak Polis dan ATM lakukan di Sabah, apa yang anda nampak itu adalah rahsia pertahanan negara. Tolong jangan merasa bangga dengan maklumat yang anda sebarkan. Anda hanya akan mengeruhkan lagi keadaan.
Secara tak sengaja anda hanya membocorkan maklumat kepada pengkhianat negara. Sekarang anda juga memegang amanah negara dgn tidak menyebarkan maklumat. Pegang amanah itu erat-erat.
TOLONG SEBARKAN!
Rasanya update pasal info berapa yang terkorban (situasi semasa) itu tiada masalah atau update info agar semua orang lebih berhati-hati itu tiada masalah cuma jangan update info yang berkaitan dgn gerakan PDRM dan tentera di luar sana!!
Jika diperhatikan dilaman-laman sosial, pelbagai info dilaporkan. Agak menyedihkan dan membimbangkan jika kekacauan yang tidak diingini berlaku disana.


#KataAmbo::Sabah tidak tenteram bermakna Malaysia juga sama. #PrayForSabah.

Photobucket

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...