Dec 21, 2012

[video] Allah Tidak Pernah Silap

Salam,,



Terharu melihat betapa anjing ini pun ada rasa kasih akan kanak-kanak istimewa itu. Kita selalu memandang haiwan terutamanya anjing sebagai sesuatu yang hina. Memang ia tergolong dalam kategori najis yang berat.


. . . . . . . 
. . . . . . .
. . . . . . . 

Tetapi cuma bandingkan kasih sayang yang di pamerkan haiwan ini. Dimanakah kita?


Entri ini ambo kopi & pasta dari laman YT.
Adakalanya apabila Allah memperlihatkan kepada kita kasih sayang binatang ini terhadap kanak-kanak istimewa tersebut, mungkin ia adalah satu sesi Allah memerli manusia berhati syaitan bahawa ada binatang yang lebih mulia dari syaitan berwajah manusia tersebut.

Ke mana agaknya nilai kemanusiaan kita hari ini? Maka selain Allah memperlihatkan kemuliaan binatang itu dalam menyantuni manusia, Allah mengherdik manusia yang yang bersikap lebih teruk dari binatang!

Firman Allah:

 "Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam itu kebanyakannya terdiri daripada jin dan manusia, mereka mempunyai hati (tetapi) tidak digunakan untuk memahami (ayat-ayat Allah), mereka mempunyai mata (tetapi) tidak digunakan untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak digunakan untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai" - 
Al-'Araaf-179.


sumber

#notaBuruk::speechless

Photobucket

1 comment:

  1. Cantek bro.Hewan pon ada perasaan.Kalo manusia takde perasaan,memang hina sangat

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL