Dec 29, 2012

Ada Apa Dengan Blog Mksyahir.com?

Salam,,

MKSYAHIR.COM ini kalau tak silap, ambo pernah dengar nama ini semasa menyertai cabaran seo eyriqazz vs denaihati dan 2012 Tahunku Yang Kacak. Dalam cabaran itu mksyahir.com salah satu dari penajanya. Kini nama blog mksyahir.com kembali bergema di dunia bawah tempurung. Haha!!

Tapi kali ini untuk "Hyper Contest- Ada Apa Dengan Blog Mksyahir.com?". Dan bukan sebagai penaja tetapi penganjur pula..walamakk dah naik pangkat nampaknya haha!!Cayalah.

mksyahir.com, hyper contest 2012.


Ok, untuk kontest ini, penganjur meminta peserta memberi pendapat dan buah pandangan, tentang blog ini. Boleh dipuji ker?, nak dikutuk ker?, widget ok ker? atau apa-apa saja yang dirasakan perlu untuk penambahbaikan bloh beliau.

Wahh!! Ni lah kontest paling segan untuk ambo join. Maklumlah, blog yang hendak dikomen ni rank alexa dan trafik jauh lagi hebat dari ambo. Pagerank 3/10...3/10?? Gila kentang! Pengaruh dalam kalangan blogger pun sudah mantap.

Tapi berpegang pada prinsip, untuk menegur ke arah kebaikan tak perlu untuk kita jadi sempurna. Kalau semua nak tunggu sempurna, maka tak wujudlah ungkapan nasihat-menasihati kearah kebaikan..kan?.kan?

Mksyahir.com mula ber'blogging' pada bulan mac 2012 menerusi entri ini. Setelah ambo skodeng dan usha malu-malu kat blog mksyahir boleh dikatakan entri beliau bersahaja dan bila dah habis baca tu ada laa garis senyum terukir dibintang. [ni salah satu trademark mksyahir.com hahha]. So dari sudut penulisan entri bro memang ok dan patut dikekalkan.

Header blog mksyahir pula, ambo rasa mungkin mksyahir boleh fikirkan idea yang baru. Alah bukan payah pun, buat satu kontest " mksyahir mencari cinta header" dan pemenang dapat durian crepe, tentu ramai yang akan join. Nama blog "Apakah?" kalau pengaruh sudah luas, kekalkan je. Meskipun ada yang kata nama blog mainkan peranan tapi dengan "Apatah Apakah? " sudah ada market dan terbukti boleh pergi jauh..jalan jee.

Background! Pasal benda ni masing-masing punya kreativiti laa. Tapi kalau tanya pendapat ambo, warna yang cerah nampak lagi cool, bersih 2.0.. Oppss!! BERSIH??..dan suci lagi menyucikan. Kalau nak cuba dapatkan template baru pun ok gak. Ambo bukan apa, mksyahir.com ni sudah ada pengikut dan komuniti yang tersendiri, so kalau di'polish'kan lagi memang mantap!

Susunan widget, itu rasanya tak ada masalah sangat kot. Asalkan tak ada keluar pop-up window bukan-bukan yang nak kena ketik-ketik dulu baru dapat baca entri. Macam website live streaming. Kena kelik-ketik itu dan ini baru dapat tengok bola. Itu pun .........loading!Huh macam haram garam!

Itulah kot yang mampu ambo katakan tentang blog mksyahir.com secara jujurnya. Tapi ambo salute kat mksyahir ni sebab tak sampai setahun ber'blogging' sudah mampu tampil sebagai blogger yang berpengaruh dan dapat PR3. Tanpa entri kontroversi, mksyahir telah buktikan hanya dengan identiti sendiri blognya boleh pergi jauh.

"Hyper Contest-Ada Apa Dengan Blog Mksyahir.com" ini telah di sponsor oleh blogger-blogger awesome broframestone, hyebro.com, babyaimacomel.blogspot.com, mizruha.com, arjunapopkorn.blogspot.com, zestpurple.blogspot.com , fuh.my , yanty.my , belognanabyte.blogspot.com denaihati.comkhaiartzfar.blogspot.comciktom.com, phat.myqueachmad.com dan di adili oleh benashaari dan mksyahir


#notaBuruk;;Durian crepe! Tak sedap mana pun!!

Photobucket

18 comments:

  1. Demo boleh lah bro!!Selamat berjaya!

    ReplyDelete
  2. Tak perasan pula ada contest ni.. Nanti kalau ada masa akan join juga.. Segan nak bagi pandangan kat blog orang, blog djdanchef pun tak terurus.. Kohkoh..

    BY: djdanchef
    == ♥ == ♥ == ♥ == ♥ ==

    ReplyDelete
    Replies
    1. join bro..jgn terlmbt.
      ambo pon segan jgk tp ambo fikir itu pndgn sbg pembaca blog mksyahit tu hehe!!

      Delete
  3. wah!!terbaik :)

    thanks a lot atas pendapat tu bro..thanks jugak sudi join..good luck ye :)

    ReplyDelete
  4. Semoga berjaya boh.. good suggestion ttg header tu.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq bro..
      sekadar pndangn dr ambo yg khilaf!!^_^

      Delete
  5. datang sini... saya pon join jugak huhu .. gud luck ye http://mawardiyunus.blogspot.com/2013/01/hyper-contest-ada-apa-dengan-blog.html

    ReplyDelete
  6. dah baca entry hyper contest Ada Apa Dengan Blog Mksyahir.com buat kali ke-2 untuk sesi pemilihan sortlist :)

    ReplyDelete
  7. tahniah..anda berjaya tersenarai dalam short listed top 14 :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...