Jan 22, 2012

Cara Ringkas Membina Banner Blog

Selepas bertungkus lumus mencari dan meneroka akhirnya siap juga banner untuk blog aku ni. Meskipun blog tidak seberapa tetapi penambahbaikan itu penting. Terima kasih kepada blogger Spongebob Tercekik sebab secara tidak langsung bagi aku idea untuk membuat banner untuk blog aku ini.
Dengan hanya menggunakan aplikasi laman web mybanner akhirnya banner blink-blink aku jadi realiti hahaha.
Mungkin ada lagi yang belum memiliki banner sendiri dan tak terfikir untuk membuatnya jadi aku kongsi simple punya step:
1. Cari mana laman web yang menawarkan free banner maker. Contoh yang aku pakai ialah My Banner.com
2. Menerusi Mybanner boleh pilih saiz banner yang diinginkan seperti leaderboard, rectangle, button, square pop-up dan sebagainya.
3.Kemudian ikutlah step kat dalam tuh..setting lah ikut sedap mata memandang.
4.last sekali untuk dapatkan kod html ada option mahu vip member atau free..ambil free sudaa..
5. copy kod tersebut dan paste ke dalam blog anda.

Semasa aku paste ke blog ini dan preview sekali macam ni yang keluar. Tak cantik sebab sampai terkeluar dari border.

Jadi edit dengan masuk ke editor dan tukar saiz dia..rujuk gambar bawah.


Maka terhasillah benda alah  kat bawah ni..:)

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!



Photobucket

 notaburuk:: gundah gulana mencari kerja part time.. :(






No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...