Jun 2, 2013

Piala FA 2013 | Pahang Menang, Johor Darul Takzim ke Akhir

Salam,,

Kejam sungguh bola sepak. Pahang mencatatkan kemenangan 2-1 keatas Johor Darul Takzim malam tadi di stadium Bukit Jalil. Tapi ia sekadar kemenangan moral untuk pasukan Pahang, apabila gagal ke akhir Piala FA. Sekurang-kurangnya mereka tersingkir dengan bermaruah.

Dua gol penting pemain import Pahang, Martias Conti pada separuh masa pertama, minit ke-2 dan ke-40, seperti petanda dua pasukan Pantai Timur bakal mendominasi pentas akhir Piala FA 2013 29 Jun nanti. Tapi muncul kelibat Andrezinho memadamkan kelebihan aggregat pasukan Pahang menerusi gol minit ke-48 separuh masa ke-2 menjadikan keputusan penuh:

Pahang (2)  2 - 1  (2) JDT
aggregat dalam kurungan 

Akhirnya JDT mara ke akhir menerusi kelebihan jaringan tempat lawan. Ternyata tuah tidak menyebelahi Pahang meskipun menampilkan aksi cukup bertenaga dan laju. Tahniah juga untuk JDT kerana kedua-dua pasukan menampilkan aksi yang memukau peminat sukan tanah air, persis aksi final.

Secara jujurnya ambo ingin melihat Pahang menang malam tadi, tapi dalam masa yang sama nak tengok JDT menentang Kelantan untuk aksi akhir nanti. Akhirnya, hajat kesampaian. Tinggalnya sekarang membuat penilaian untuk turun atau tidak ke stadium untuk saingan akhir Piala FA 2013 nanti.

Jadi temujanji kita seterunya di Stadium Shah Alam 29 Jun 2013 ini.



#KataAmbo::Final piala FA vs Final Exam
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL