Jun 2, 2013

Highlight Gol Pahang vs JDT Separuh Akhir 2 Piala FA 2013


Salam,,

Debaran dalam pencarian pasukan manakah yang bakal mencabar kejuaraan Piala FA 2013 dari penyandang juaranya Kelantan di pentas final akhirnya terjawab. Pasukan mana lagi kalau bukan JDT. 

Berikut ambo kongsikan detik-detik jaringan gol dari kedua-dua pasukan. Dua gol Pahang hasil kebijaksanaan Martias Conti melepasi perangkap offside pada minit ke-2 dan ke-40, manakala gol penting JDT dijaringkan oleh Andrezinho pada minit ke-48 separuh masa kedua hasil kesilapan pemain Pahang sendiri yang gagal mengeluarkan bola dari kawasan bahaya.


Sesuatu yang ingin ambo, kongsikan disini ialah, JDT dalam usaha untuk melangkah ke pentas final Piala FA musim ini telah menewaskan beberapa pasukan bekas juara Piala FA. Bermula dengan pasukan Perak, Kedah, Selangor dan malam tadi Pahang.

Jadi adakah selepas ini giliran penyandang juara pula? Oh! tidakkk. Bekas juara dengan penyandang juara suatu yang berbeza. Ambo tetap optimis The Red Warrior tak akan memberi laluan mudah kepada pasukan dari selatan tanah air ini dalam aksi final di stadium Shah Alam 29 Jun nanti.

#KataAmbo:Yuh Ayuh..
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL