Jun 29, 2013

Piala FA 2013 Milik Siapa?

Salam,,

Johor Darul Takzim atau Kelantan yang menjadi pilihan? Pentas final piala FA 2013 hampir ke kemuncak. Malam nanti perhitungan dua pasukan yang memiliki barisan pemain yang mantap dan boleh dikatakan memiliki reputasi yang agak popular dalam kancah bola sepak Malaysia hari ini.

Dengan bilangan penyokong yang sentiasa penuh pada setiap kali kedua-dua pasukan tersebut turun beraksi, pastinya perlawanan akhir piala FA malam nanti, ramai yang ingin melihat kelibat penyokong kedua-dua pasukan dipertemukan dalam stadium berkecuali, Stadium Bukit Jalil.

Selain aksi atas padang, perang psikologi kedua-dua penyokong dalam memberikan sokongan kepada pasukan masing-masing pastinya sesuatu yang menarik untuk disaksikan. Diharap tiada provokasi keterlaluan.


Kekecohan dan kesesakan ketika pembelian tiket, menggambarkan betapa penyokong kedua-dua pasukan sudah tidak sabar untuk melihat pasukan mana yang bakal menjulang piala FA tahun ini. Baik di Kota Bharu mahupun Larkin, tiket habis terjual dalam masa yang singkat. Begitu juga di Bukit Jalil. Dengar ura-ura wujud pembelian secara pukal yang tak terkawal. Baik ulat mahupun kroni kedua-duanya memang menyusahkan orang!!


Kelantan jelas mahu mempertahankan piala FA ini sebagai tiket untuk beraksi dalam kancah Piala AFC tahun depan. Kejuaraan liga super sudah pasti terlepas. Bagi JDT pula, piala FA sangat diidam-idamkan sebagai tanda aras musim pertama JDT di Liga Super selepas di"renovate" dari pasukan Johor FC.

#KataAmbo::Keep The Red Flags Flying High
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...