Jun 2, 2013

Nilai Kemanusiaan Yang Tiada Tolok Banding

Salam,,

Pernahkah anda melalui situasi di mana seorang yang tanpa pertalian darah, tak kenal pun tampil menghulurkan bantuan di saat seseorang  dalam kesusahan? Mungkin di Malaysia pun ada individu yang sangat berbudi bahasa seperti mana dalam video yang ambo kongsikan dibawah, tapi cuma tak terakam.



Video ini dirakamkan menerusi kamera yang dipasangkan di dashboard kereta. Pemasangan kamera ini sebenarnya bertujuan membantu membanteras penipuan insurans yang berleluasa di Russia. Dengan adanya kamera ini, pelbagai rakaman seperti kemalangan serta kejadian-kejadian yang lain turut terakam menerusi kamera ini.

Kemudian tampil seorang individu yang merangkumkan bersama beberapa gelagat yang dirakamkan menerusi kamera dashboard tersebut sehingga terhasillah video pendek di atas.

Jadi kalau kerajaan kita ada berniat untuk menggantikan AES, rasannya pemasangan DashCams ini mungkin boleh dijadikan pertimbangan. Agaknya lah!!

kreditkottke

#KataAmbo::DashCams ni lagi ok sebenarnya dari AES.
Photobucket

4 comments:

  1. rasanya setuju.. first time tengok video tu tergamam

    ReplyDelete
  2. bagus juga cara nih...pasang kamera di kereta..

    ReplyDelete
  3. Siapa kata di dunia ni tak der orang yang berhati mulia

    ReplyDelete
  4. Salam ziarah... :)

    Dalam sejuta ada satu mungkinnya....

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL