Jun 18, 2013

Menteri Belia & Sukan "Patah Hati" Dengan FAM

Salam,,

Hebat sangat ke Persatuan Bola Sepak Malaysia ni? Sampaikan Menteri Belia & Sukan sendiri pun enggan mengulas lanjut mengenai isu terbaru tentang badan induk bola sepak Malaysia ini.

"Terpulang kepada FAM...ikut suka FAM. Saya pernah menjadi Timbalan Presiden FAM. Saya tahu apa yang berlaku dalam FAM. Saya cakap, nanti kena marah," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan hormat Persatuan Penulis-Penulis Sukan Malaysia (SAM) di pejabatnya semalam.

"Biar ahli bercakap...kalau tak nak dengar cakap menteri yang budak berhingus ini dengarlah cakap orang lain," katanya.

Kemelut terbaharu yang melanda FAM tidak lagi mengundang sebarang reaksi daripada Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin yang ternyata 'patah hati' dengan badan induk bola sepak negara itu. Ketika diajukan soalan berhubung wang tajaan hak penyiaran perlawanan Liga Malaysia kepada persatuan bola sepak negeri-negeri, Khairy tidak lagi berminat 'menegur' FAM biarpun mempunyai hak atas kapasitinya sebagai menteri berkaitan.


Isu terbaru melibatkan FAM ialah mengenai wang tajaan RM30 juta setahun yang diterima badan induk itu berhubung hak penyiaran perlawanan Liga Malaysia. Isu tersebut telah dibangkitkan oleh Penasihat Kafa Tan Sri Anuar Musa baru-baru ini.

Apa lagi yang FAM mahu? Andaikata FAM ini parti politik, rasanya sudah lama ditolak rakyat.  Sudah lama tukar. Sudah ramai yang lompat parti. Berbanding sukan-sukan lain, di Malaysia ni bola sepaklah antara medium yang terbaik untuk satu padukan rakyat Malaysia.

#KataAmbo::Tak ada Lain Kalilah! Inikalilah!
Photobucket

2 comments:

  1. bola sepak malaysia takan maju kalau masih lagi KEPIMPINAN macam ni

    ReplyDelete
  2. bnyk kerenah gak fam nih.. kui3

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...