Feb 15, 2013

Sepucuk Email Berpuaka Yang Mengerunkan

Salam,,

Email yang 'berpuaka' sudah masuk ke inbox. Dari awal pagi lagi. Tapi ambo masih teragak-agak dan belum cukup yakin untuk melihatnya. Mesej pun dah berbunyi, juga seawal pukul 4 pagi bertanyakan keputusan peperiksaan ambo semester lepas.

Jawapan ringkas dari ambo, "xcek lagi".



Rasanya, tak tengok pun dah boleh agak betapa 'cantik' dan 'kiutnya' keputusan yang bakal ambo tengok nanti. Fuhh!! inilah rasanya Februari yang paling tak mengembirakan. Meratap pun tak ada gunanya, jadi apa punca dan sebab mengundang kepada keputusan sedemikian rupa?

Post-mortem semester lepas : Disebalik Kegagalan
  1. Sikap sambil lewa
  2. Malas
  3. Tak ada motivasi
  4. Tiada Matlamat
  5. Tak sedar diri
  6. Lemah semangat
  7. Demam di minggu peperiksaan
  8. Tak fokus dalam kelas
  9. 'Poyo' dengan pensyarah. 
  10. Terlebih fotostat nota...??
  11. ....dan sebagainya!


Seperti semester yang lepas, rasanya sudah berbuih otak dan akal mencari penyelesaian, tetapi ternyata motivasi dalaman masih kritikal dan belum cukup kuat untuk membangkitkan tekad untuk berjaya. 

Benarlah kata orang, sejarah tidak boleh diulang, tetapi perlu dicipta sejarah yang baru. Tapi persoalannya yang sekarang, bilakah agaknya waktu sesuai untuk ambo membuka email 'berpuaka' itu?

#notaBuruk::Mulakan hidup baru sekali lagi...lagi..dan lagi!!

Photobucket

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL