Feb 3, 2013

Persaingan Posisi Pemain Import Kelantan 2013

Salam,,

Ketika aksi Liga Super Malaysia 2013 yang telah pun bermula, kem bola sepak Kelantan masih tercari-cari pemain import yang benar-benar mantap bagi mengisi posisi pengempur utama Kelantan tahun 2013 ini.

Ketika ini Kelantan di barisi Keita Manjou dan Obinna Nwaneri untuk saingan Liga Super serta Dimitri Petratos dan Lek Kcira untuk saingan Piala AFC 2013. Namun aksi Keita Manjou yang mengecewakan membuatkan barisan penyokong The Red Warriors tidak senang duduk, apatah lagi Tan Sri Anuar Musa dan barisan pengurusan.

Berikut barisan pemain import yang diuji Kelantan dan barisan pengurusan masih dalam dilema untuk memilih siapakah yang layak untuk beraksi dalam Liga Super dan siapakah yang layak mengisi kuota untuk Piala AFC Mac nanti.

Keita Manjou

Aksi yang mengecewakan dari Keita membuatkan penyokong Kelantan mendesak penyerang itu digugurkan dari skuad Kelantan. Pernah menjadi pemain import terhebat Perak, tapi kini bukan lagi zaman kegemilangan Keita.

Dimitri Petratos

Inilah pemain yang diharapkan oleh penyokong Kelantan untuk mengatasi masalah ketumpulan jentera serangan- Dimitri Petratos penyerang skuad Olimpik Australia.

Lek Kcira

Pemain dari posisi pertahanan ini akan bergandingan dengan Obinna dan pemain lain untuk saingan Piala AFC. Melihat kepada aksi menentang Semen Padang di Kota Bharu, Kcira dari Croatia ini tidak mengecewakan.

Salim Arrache

Pertama kali diuji dalam aksi menentang Semen Padang di Kota Bharu, persembahan Salim Arache mendapat pujian penyokong Kelantan. Tapi posisinya di sayap kiri, yang mana Farhan dan pemain tempatan lain sudah cukup mampu untuk mengisi posisi tersebut. Dah macam Mesut Ozil ambo tengok dia ni haha

 Dickson Nwakaeme
sumber gambar: Gawang.MY
Dickson Nwakaeme pemain penyerang dari Nigeria ini juga pertama kali diuji ketika menentang Semen Padang. Beraksi 45 minit kedua, persembahan beliau agak bertenaga dan memikat penyokong dan pengurusan. Tetapi dia masih perlu diuji lagi.!

Obinna Nwaneri

Setakat ini, aksi Obinna tidak mengecewakan. Agak rugi jika beliau digugurkan dan ambo tidak fikir Bojan Hodak akan mengetepikan pemain ini.

Jadi siapakah barisan 4 pemain import yang layak beraksi untuk Kelantan??

#notaBuruk::Harap jurulatih tak buat silap lagi.

Photobucket

10 comments:

  1. biar bojan hodan tentukan... dia tgh buat eksperimen lagi tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha semuanya jdi bahan eksperimen hahaha!!

      Delete
  2. Harapannya biarlah jurulatih membuat keputusan yg bijak...

    ReplyDelete
  3. terima kasih sudi follow blog saya . ni entry untuk awak :)
    http://mawardiyunus.blogspot.com/2013/02/followers-mingguan-7.html

    ReplyDelete
  4. aku harap dickson ngn petratos...mmg cun gandingan mereka...untuk AFC..

    ReplyDelete
    Replies
    1. petratos mmg patut..tp dickson masih perlu diuji.
      tu pndgn aku ler hehe!!

      Delete
    2. kalau ghaddar ada mcm tahun lepas then gandingkn dgn petratos. rasanya kelantan mampu juara AFC

      Delete
    3. yup stuju..tp mslhnya ghaddartu satu je..
      susah nk pass bola kat org lain.!

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL