Feb 17, 2013

[Video] Amah Indonesia Lambung dan Campak Bayi

Salam,,

Video bayi di campak dan dilambung oleh pengasuh warga Indonesia | Lepas ni tentu ramai yang teragak-agak untuk ambil amah dari Indonesia jadi pengasuh. Terbaru satu video yang dirakamkan menerusi camera tersembunyi menunjukkan tindakan seorang pembantu rumah dipercayai warga Indonesia yang melambung dan mencampak seorang bayi.


Video itu disiarkan menerusi Buletin Utama TV3 semalam 16 Februari 2013. Khabarnya berlaku di Kuantan. Sekali tengok ala-ala gusti pun ada. Ambo yakin, pasti terkejut beruk habis ibu bapa bayi tersebut melihat paparan yang ditunjukkan.


Apakah motif dia melakukan tindakan tersebut membuatkan ambo tertanya-tanya ? Adakah kerana melepaskan geram kepada majikan yang mungkin terlalu mengongkong? Atau stress bekerja?




Ambo tidak mahu mengatakan semua amah dari Indonesia kejam, tetapi melihatkan rentetan beberapa kes yang berlaku sebelum ini, membuatkan ambo sangsi. 

Mungkin pihak berwajib yang bertanggungjawab membawa masuk pembantu rumah dari luar negara, perlu membuat tapisan yang sepatutnya sebelum melepaskan mereka ini berkerja dengan majikan masing-masing. 

#notaBuruk::Ambo tak fikir dia ni peminat Mael Lambung??

Photobucket

1 comment:

  1. jahat sunggoh..Istighfar banyak2 tengok video ni..:)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL