Feb 25, 2013

Fakri Saarani Sah Milik Pasukan Kelantan FA

salam,,


Fakri Saarani yang juga dikenali peminat bola sepak Malaysia dengan gelaran Ultra"fakri"man, disahkan telah menandatangani kontrak dengan pasukan The Red Warriors. Ura-ura di media mengatakan pemain kelahiran Kota Bharu ini ingin terus kekal di Portugal atau mungkin mencari kelab lain diluar negara, nyata meleset.

Penyerang kebangsaan, Fakri Saarani yang kini beraksi bersama kelab divisyen 3 Liga Portugal, Athletico SC menyertai pasukan Kelantan FA semalam.

Dipetik dari kenyataan Tan Sri Anuar Musa (TSAM) di laman facebook beliau.

"Semua rundingan antara KAFA dan Athletico SC serta Fakry telah selesai kelmarin dan kontrak yg bermula april ini telah disempurnakan melalui wakil kedua pihak di Portugal." Tan Sri Anuar Musa.

TSAM menambah, "Kehadiran Fakry akan memperkasakan lagi jentera serangan The Red Warriors yang kini memiliki Dimitri Petratos dan Dickson Nwakaemi."

Fakry sekarang masih di Portugal dan dijangka pulang ke Malaysia Mac ini sebaik tamat liga di sana. Sebelum ke Liga Portugal, pemain ini beraksi untuk Felda United dan pernah bermain untuk pasukan Perlis FA dan Negeri Sembilan.

Mungkinkah kepulangan Fakry ke Malaysia mengundang kontroversi sebagaimana Nazmi Faiz Mansor? 

Pendapat ambo, tidak sama sekali. Ini kerana beliau telah menjelaskan kepada media menerusi wakilnya tentang kemungkinan untuknya meninggalkan kelab Athletico SC itu jika kelab tersebut gagal mara ke divisyen 2.

Siapa sangka, penyerang kebangsaan yang di perlekeh peminat Harimau Malaya sebelum ini menyertai skuad The Red Warriors..kih..kih..kih!

#KataAmbo::Teh 'O' dan biskut cap ping pong memang enak di hari hujan begini.

Photobucket

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...