Feb 28, 2013

Oh Tidak! Aku Makin Kurus

salam,

" Makin kurus kau aku tengok." - rakan kuliah.  Itu ayat pertama yang terhambur dari mulut kawan sekuliah saat ambo terserempak di stesen bas setibannya di Shah Alam.

Susut badan ambo makin kurus dan kering. Adakah itu fakta atau auta? Mungkin bagi sesiapa yang berusaha untuk kelihatan kurus sangat teruja bagaikan baru menang anugerah oscar. Tapi tidak bagi ambo. Lebih sebulan bercuti dan hanya makan - tidur - makan - tidur agak mustahil ambo masih kelihatan kurus. Paling tidak pun sedikit berisi. Pipi kembang ker, tak pun perut jadi boroi..hehe!


Yang merungsingkan, bila mula terfikir - "sakit ker ambo nih ?. Atau kekurangan zat yang kritikal?".
Sekarang ambo sudah pun berada di Shah Alam dan tiada lagi nikmat bantal empuk di rumah dan makan tanggung. Di sini selangkah keluar rumah, $$ pun akan keluar.

Mungkin ambo patut mencari diet seimbang untuk tingkatkan stamina. Makan segala macam vitamin C, D, E sampai Z kalau ada.

Jadi pendek kata, bertambah satu lagi misi yang perlu dilaksanakan untuk semester baru yang bakal bermula nanti.

#KataAmbo::Biar kurus asalkan ambo bukan mat pitt.

Photobucket

2 comments:

  1. cik akak pun kurus juga....ade plan nak pekena vitamin c..hahaha...tapi tak berani...hihi

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL