May 24, 2013

Tiada Alasan Untuk Tidak Berjaya

Salam,,

Seronok dengar cerita kejayaan kawan-kawan dan teman-teman serta sahabat handai (mana-mana yang berkenaan) seperjuangan. Lebih mengharukan dan membanggakan kejayaan yang diraih setelah jenuh menempuh segala macam cabaran dan kesukaran.

Kekangan kewangan, kekurangan kemudahan dan berjauhan dengan keluarga pastinya cabaran yang bukan senang untuk diharungi sepanjang bergelar seorang mahasiswa. Namun segala itu tidak seharusnya dijadikan batu penghalang. Sebaliknya, jika dipandang dari sudut positif, segala cabaran itu merupakan batu loncatan.

Itulah yang dibuktikan oleh seorang graduan UiTM yang baru sahaja menerima Anugerah Naib Canselor pada majlis Konvokesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) ke 78 yang baru saja berakhir. Baca kisahnya dalam keratan dibawah.


Diharap kisah kejayaan si gadis dari Sabah ini dapat membuka mata dan jadi motivasi kepada ambo sendiri dan rakan seperjuangan yang lain diluar sana. Kekadang keselesaan yang sementara, kemewahan berbelanja dan enjoy sini dan sana dengan wang saku dari mak ayah menjadikan segelintir pelajar lupa dari matlamat asal. Janji masuk U nak dapat degree sudah dibuang jauh-jauh. Janji tak ditepati dan kena batang hidung sendiri!!

#KataAmbo::Terkilan dengan diri sendiri.
Photobucket

2 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL