May 31, 2013

Separuh Akhir 2 Piala FA Pahang vs JDT di Bukit Jalil

Salam,,

Tanda tanya mengenai perlawanan tertunda antara Pahang dan JDT yang tertangguh akibat kekecohan penonton di Stadium Darul Makmur selasa lalu akhirnya terjawab. Perlawanan ulangan kedua-dua pasukan itu akan diadakan di Stadium Bukit Jalil.

Pahang VS Johor Darul Takzim
Stadium Bukit Jalil
Sabtu 8.45 malam
Tiket RM15

Dengar cerita, sebanyak 90 ribu tiket ditawarkan iaitu 70 ribu untuk penyokong Pahang dan 20 ribu untuk Johor. Manakala penyokong yang masih menyimpan keratan tiket semasa perlawanan selasa lalu yang tertunda boleh menuntut tiket untuk perlawanan di Bukit Jalil nanti. Dalam perlawanan ini Pahang diberi hak selaku tuan rumah.

Serius macam aksi final perlawanan Pahang vs JDT ini. Andai kata kesemua tiket habis terjual rasanya tak jadi masalah untuk Pahang membayar denda RM 100 000 akibat kekecohan dan kegagalan mengawal limpahan penonton di Darul Makmur tempoh hari.

Meskipun ambo penyokong The Red Warriors, namun perlawanan pasukan Tok gajah dan Harimau Selatan ini tetap menarik perhatian ambo dan sangat teruja untuk melihat persaingan sengit kedua-dua pasukan ini dalam memburu satu lagi tiket ke pentas final piala FA 2013.


Bila difikir sekali lagi, kedua-dua pasukan ini patut bersyukur sebab, meskipun didenda masing RM 100 000 untuk Pahang dan RM 20 000 bagi Johor, namun perlawanan semula mereka diadakan di stadium yang lebih besar, dan penjualan tiket tambahan pastinya dapat menampung kos denda itu nanti.

Nasib baik tidak dihukum bermain tanpa penonton. Harapnya penyokong kedua-dua pasukan dapat menjaga kelakuan masing-masing. Hargai lah kelebihan yang di'anugerah'kan oleh badan induk bola sepak tanah air  (FAM) tu. Bukan selalu FAM begitu berbudi bicara dalam hal-hal salah laku penonton ini dan tak semua pasukan diberi layanan istimewa ini.

Apa apa pun keterujaan penyokong kedua-dua pasukan turut dirasai ambo. All The Best The Elephant and Southern Tiger.


Bukti penjualan tiket palsu di darul Makmur selasa lalu.

#KataAmbo::Teringin Nak pergi Bukit Jalil. Jadi spy..hehe 
Photobucket

1 comment:

  1. Mesti pergi -_- Berikan sokongan PENUH untuk PAHANG

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL