Jan 23, 2014

Selamat Tinggal Domain Dot My

Salam,

Rugi. Memang rugi. Itu lah yang mampu ambo katakan. Apabila terpaksa beralih kembali kepada domain blogspot yang asal. Ini semua gara-gara lambat membuat pembayaran untuk domain dot my. Kemudian ubah sana dan ubah sini lalu ter'delete' pautan dot.my.

Aduan yang dikemukakan kepada pihak berkenaan seperti lambat respons. Jadi malas nak fikir panjang tukar balik kepada domain asal blogspot. Lagi pun masa makin suntuk untuk dapatkan balik domain tersebut.

Entah bila lagi akan dapat tawaran domain pada harga yang murah macam tu. Lagi pun email terbaru yang masuk ke inbox ambo memaklumkan perjanjian antara AsiaHost dengan MYNIC untuk projek Youth Domain Projek akan berakhir 25 Januari ini. Jadi harga domain dot.my akan kembali kepada harga asal lepas dari tarikh tersebut. Melainkan bagi blogger yang sudah sedia tertakluk bawah program tersebut masih menikmati harga pembaharuan (renewal fee) yang sama sehingga 2018

Jadi di pendekkan cerita, bermulalah ambo sekali lagi dari bawah. Sekarang misi untuk indeks blog Bad Storyteller ini kepada google webmaster. Kena tarik balik trafik masuk dan perbaiki semua broken link yang sudah punah jahanam.


#KataAmbo: Terkedu. Terkesima.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL