Jan 25, 2014

[Liga Super 2014] Siaran Langsung Sarawak vs Kelantan

Salam,

Kehangatan Liga Super 2014 kembali. Pertengahan minggu lalu, kancah bola sepak negara sibuk dengan saingan Piala FA yang baru bermula. Malam nanti saingan Liga Super untuk perlawanan kedua akan berlangsung. Perlawanan yang menjadi pilihan oleh Astro Arena untuk siaran secara langsung (25 Januari 2014) malam nanti adalah pertemuan Sarawak vs Kelantan dari Stadium Negeri Kuching jam 8 malam.

Ambo amat ternanti-nantikan perlawanan tersebut. Sarawak selaku juara Liga Perdana 2013 pastilah bukan lawan mudah bagi Kelantan yang dalam usaha untuk bangkit dengan majoriti barisan pemain baru. Lebih menambahkan kesukaran ialah beraksi di depan ribuan penyokong fanatik Bujang Senang.


Bertemu Sarawak, sekali lagi Kelantan akan mengharapkan ketajaman Ghaddar yang pernah beraksi cemerlang bersama The Red Warrior musim 2012. Selain penampilan penyerang berbisa Forkey Doe serta kecemerlangan Badri Radzi di posisi tengah. 


Kemenangan di awal musim amat ditagih oleh mana-mana pasukan untuk mendapatkan momentum terbaik bagi mencabar kejuaraan Liga Super musim ini. Sarawak ingin bangkit dari kekalahan perlawanan pertama.

Begitu juga Kelantan yang ingin meneruskan rentak kemenangan keatas Sime Darby di Kota Bharu. Meskipun keluar kenyataan hanya mensasarkan sekurang-kurangnya satu mata dari Kuching. Jadi ayuh peminat bola semarakkan Liga Malaysia.

#KataAmbo::Mana ada pasukan bola main untk kalah. Kecuali rasuah..kehkehkeh!

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL