Jan 29, 2014

[Liga Super 2014]The Red Warriors Tumbang Di Kota Bharu

Salam,,

Stadium Sultan Muhammad IV Kota Bharu ternyata bukan lagi gelanggang keramat bagi pasukan Kelantan apabila tewas buat pertama kalinya musim ini kepada pasukan berstatus kelab, PKNS Selangor dalam aksi ketiga liga super 2014 malam tadi.

Tewas 1-2 kepada PKNS mengubah kedudukan Kelantan dari puncak liga ke posisi ke-4 liga. Boleh jadi slogan "This Is Kota Bharu" tidak lagi mendatangkan gerun kepada pasukan lawan. Tapi ambo sebagai sebahagian dari penyokong The Red Warriors masih cuba bersikap optimis Kelantan akan bangkit.

Keputusan Penuh Liga Super 2014 ( 28 Januari 2014)

Terengganu  2-0  T-Team
Kelantan      1-2   PKNS
JDT              2-2   Lions XII
ATM            1-0   Perak
Sarawak       3-0  Sime Darby
Selangor       1-0  Pahang

Jika musim lalu, Kelantan bergelut dengan ketumpulan jentera serangan pada awal musim, namun akhirnya berjaya menduduki 4 pasukan terbaik liga super selain muncul juara Piala FA. Tapi kali ini menampakkan situasi sama. Cumanya kali ini posisi serangan dilihat agak mantap, cuma keserasian majoriti pemain baru pastinya menjejaskan rentak Kelantan.

Ambo berharap agar ketua jurulatih TRW, Steve Darby dapat menutup segala kekurangan bagi memastikan TRW kekal memberikan cabaran untuk kejuaraan liga. Biar menang tak megah, kalah tak rebah.


#KataAmbo::Hidup ambo hambar, tapi hambar lagi blog ambo.keh..keh!

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...