Jan 31, 2014

KKM siasat produk Double Stemcell

Salam,,

Sekitar minggu lalu ambo ada terbaca satu laporan yang mengatakan logo halal yang diguna pakai oleh pihak Double Stemcell itu palsu. Hmm..terkejut beruk monyet ambo. Maklumlah produk tersebut tiba-tiba meletup dan ramai melibatkan diri dengan bisnes tersebut.

Pihak yang mengeluarkan kenyataan itu, bukan main tembak je. Tapi ia dibuktikan dengan merujuk pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Penjelasan lanjut boleh rujuk sini.

Terbaru pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) pula sedang melakukan siasatan terhadap kesahihan kelulusan KKM yang diguna pakai oleh pihak Double Stemcell ni. Siasatan ini dibuat ekoran terdapat aduan untuk pengesahan kelulusan KKM yang tertera pada produk tersebut. Penjelasan rasmi dari pihak KKM akan dikeluarkan sedikit masa lagi setelah selesai siasatan. Penjelasan lanjut rujuk sini lagi.



Ambo percaya telah ramai yang telah melibatkan diri dengan bisnes ini. Apa-apa keputusan yang bakal dikeluarkan oleh pihak KKM harapnya dapat diterima dengan penuh redha. Pesan ambo buat semua yang membaca nukilan ambo, hati-hatilah untuk melibatkan diri dengan apa-apa bisnes. Untung dan rugi itu memang adat bisnes tapi elakkan dari jadi mangsa penipuan.

Banyak bisnes bersifat scam diluar sana. Tapi tak semua bak kata pepatah melayu " kerana nila setitik rosak susu sebelanga".

#KataAmbo::Pernah jadi mangsa penipuan. Jadi boleh tahulah rasa peritnya tu.

Photobucket

4 comments:

  1. Baru je tadi masa balik solat Jumaat ada orang hulur brochure Double Stem Cells ni. Saya memang susah sikit nak percaya dengan ubat-ubatan yang claim mampu ubati macam-macam jenis penyakit ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg ambo tahu. Apple stemcell mmg bagus dlm dunia perubatan terutama utk kulit. Tapi utk produk ni. wallahu'alam

      Delete
  2. sejak mazidul cerita benda ni, makin panas plak produk stemcell nih.

    ReplyDelete
  3. Apple stem cell ni bagus untuk skin anti-aging, tapi yang dorang dok kempen tu macam-macam ada ...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...