May 24, 2013

Pemain Pahang Tidak Senang Dengan Gelagat Penyokong JDT

Salam,,

Beberapa tahun dulu, sekitar tahun 2009 penyokong Kelantan lah yang paling tidak disukai, dipandang serong dan macam-macam lagi kecaman diterima. Sikap fanatik keterlaluan, tidak berdisiplin dan tidak menghormati peraturan adalah antara beberapa kritikan yang diterima baik menerusi media massa mahupun sembang-sembang kedai kopi.

Tapi rasanya, kini tidak lagi. Bukan kata sudah tiada lagi sikap sedemikian, tetapi muncul satu lagi gerombolan penyokong yang boleh tahan fanatiknya. Terbaru, ambo ada baca beberapa komen mengenai kelibat segelintir penyokong sebuah pasukan dari selatan tanah air yang datang ke tempat latihan pasukan Pahang dan membuat kacau atau dalam kata lain provokasi. Nak lebih sedap lagi bunyinya, serangan psikologi.

Mungkin belum pernah lagi terjadi dalam sejarah bola sepak Malaysia dan boleh jadi sejarah baru mahu dicipta. Kehadiran kumpulan penyokong tersebut nyata mengundang ketidakpuasan hati beberapa pemain Pahang yang menyifatkan tindakan penyokong tersebut keterlaluan dan tidak menghormati pasukan lawan.

Tak sabar nak tunggu hari perlawanan barangkali.




Walau apapun sikap yang mereka tampilkan ia seolah-olah dipejamkan mata oleh khalayak. Tapi ambo terfikir andai kata yang melakukan sedemikian adalah penyokong The Red Warriors, apakah reaksi pihak media agaknya??

Yang pasti saingan separuh akhir piala FA nanti pastinya menjanjikan pertempuran yang sengit dan sensasi. Jangan lepaskan peluang meraikan bahang kehangatan saingan bola sepak tempatan.

Siaran Langsung Separuh Akhir Piala FA 1
Kelantan vs Terengganu  di Kota Bahru ( Live Astro Arena 801)
Pahang vs JDT di Kuantan (Live Astro Supersport4 817)

#KataAmbo::Penyokong lalang.
Photobucket

2 comments:

  1. kalau tak mampu nak kawal perasaan ..apa pun boleh berlaku...bolasepak tetap satu permainan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmmm..btol tu, permainan spatutnya mgeratkn lg persaudaraan.

      Delete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...