Oct 30, 2013

Tiket Final Piala Malaysia 2013 Habis

Salam,,


Percayakan anda gambar diatas merupakan suasana di perkarangan stadium Shah Alam pagi ini 30 Oktober 2013? Ratusan malah mungkin ribuan penyokong bola sepak beratur untuk mendapatkan tiket perlawanan akhir Watson Piala Malaysia 2013. Gambar diatas ambo petik dari Hafizal Astro Arena. Jadi tak hairanlah pukul 10 pagi tiket sudah habis meskipun kaunter baru dibuka jam 9 pagi. 

Dari semalam lagi ambo berfirasat mengatakan tiket akan habis awal, selepas melihat satu gambar ada penyokong yang siap sedia memacak khemah diperkarangan stadium untuk mendapatkan tiket final. Pagi ini bila on saja facebook, gambar diatas memadamkan terus harapan ambo untuk melihat aksi Kelantan vs Pahang dipentas akhir Piala Malaysia kali ini.

Difahamkan sebanyak 75,000 tiket dikeluarkan dengan agihan 30,000 masing-masing untuk KAFA dan PBNP, manakala baki 15,000 dijual di Stadium Shah Alam sebagai venue perlawanan akhir kali ini. Dari 30,000 tiket yang diperuntukkan kepada persatuan bola sepak negeri tu, sah-sah akan ada sebahagian akan diagihkan kepada penaja-penaja, kroni-kroni, persatuan-persatuan peringkat jajahan secara percuma.

Begitulah senario setiap kali tibanya perlawanan besar seperti ini. Tapi ambo percaya dalam ramai-ramai yang beratur untuk beli tiket tu, bersepah si ulat yang akan jual balik tiket tu dengan harga yang lebih tinggi. Tak percaya? Tunggu saja hari final nanti. Pergi pusing-pusing sekitar stadium 1-2 jam sebelum final, akan ada lah yang datang menghampiri sambil menawarkan tiket. Paling kurang RM 50. Kalau nak sangat tengok bola secara langsung di stadium tunggu saja petang hari kejadian.


#KataAmbo::Terkedu bila tahu tiket habis awal.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL