Oct 16, 2013

Terima Kasih UMNO ?

Salam,

Tolong!!Tolong jangan label ambo sebagai macai. Tajuk ambo sebegitu rupa kerana elaun ambo bertugas sebagai sebahagian dari sukarelawan penjumlahan undi pemilihan UMNO 2013 telah pun masuk ke dalam akaun. Sedikit sebanyak elaun tersebut dapat mengurangkan beban ambo untuk melunaskan segala macam hutang yang tertangguh.

Gambar Hiasan
Apa-apapun yang lebih layak untuk ambo syukuri dan berterima kasih tentulah kepada Allah s.w.t. Kerana setakat ini ambo dipermudahkan untuk menempuh segala kesukaran dan cabaran hidup. Nak hidup berdikari semestinya banyak cubaan dan dugaan. Sampai bila nak harapkan mak dan ayah suapkan. Mungkin inilah antara cabaran yang bakal ambo tempuh apabila menamatkan alam pengajian dan memasuki alam pekerjaan kelak.

Berbalik kepada tugasan sebagai sukarelawan Penjumlahan Undi Pemilihan UMNO 2013, ia telah berlangsung sabtu lalu di sebuah kelab rekreasi di Kota Kemuning. Pemilihan melibatkan sayap Wanita UMNO dan Puteri UMNO. Seawal pukul 8 pagi sudah standby untuk bertolak, pukul 9 lebih sudah sampai dilokasi. Namun jam 2 petang baru proses penjumlahan bermula. Jadi sementara jenuh menunggu proses pengiraan undi bermula, bolah tahan bosan la cuci mata sekitar kelab tersebut. Jam 9.30 malam baru dpaat pulang. Begitulah serba sedikit cerita hambar ambo mengenai situasi yang dilalui hari tersebut. Siapa yang menang, ambo tak ambil kisah pun. Yang penting habis tugasan, elaun masuk.


Boleh dikatakan sebahagian besar yang menjadi sukarelawan bukan penyokong mahupun ahli parti tersebut, tetapi lebih sekadar untuk dapatkan elaun. Jadi sekali lagi jangan label kami macai. Hoho..
Biasalah hidup sebagai pelajar ni, mana ada lubang untuk buat duit poket tambahan lagi halal, terjah saja.

Rezeki ditangan tuhan dan telah ditentukan olehNya, jadi tidak timbul isu tak kenang budi atau talam dua muka mahupun macai dan sebagainya. Mana-mana pihak yang boleh tawarkan kerja yang halal dan bersih, di situ ambo sedia berkhidmat. Janji itu bukan rasuah atau duit hasil penyelewengan.

#KataAmbo::Dapat Kiriman Baju Misteri
Photobucket

7 comments:

  1. Emi punya elaun sblm gerak g lokasi diaorg dah bg siap2 kat ats bas

    ReplyDelete
    Replies
    1. sepatutnya mmg dorg bg awal..tp sbb mlm tu dah lewat sgt so dorg bank in keesokkan harinya..

      Delete
  2. Upah tu memang hak Akhil. Asalkan cara mendapatkan tu betul, takda masalah sebenarnya. Lagipun kerja tu memang dijanjikan upahnya. Siap kerja, dapat upah. Undi dan pandangan peribadi tentang dunia politik tu, itu adalah hak masing-masing. Tak semestinya kita kerja dengan parti tu, kita kena setuju semuanya. Kan? Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. nice word @sylarius..yg betul kita sokong.
      yg salah kota bangkang. Bangkang bukan bermakna benci, tapi nkkan penambahbaikan

      Delete
  3. haha..terbaik demo..takpa asalkan halal...

    ReplyDelete
  4. Menarik ayat ni: Biasalah hidup sebagai pelajar ni, mana ada lubang untuk buat duit poket tambahan lagi halal, terjah saja.

    Bila masa mengundi, kita pilih yang mana pilihan hati =)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL