Oct 12, 2013

Kalau Sudah Bukan Rezeki

Salam,

Entah mana silapnya. Semalam (Khamis) tercatat dalam sejarah hidup ambo apabila bertalu-talu masalah datang. Datangnya pula pada masa yang agak kritikal dan dalam jangka masa yang singkat, dari jam 11.00 malam-1.00 pagi. Kunci Hilang > Motor Pancit > Kena Saman. Lebih kurang macam tu la kronologi untuk menggambarkan situasi ambo.


Semuanya menyebabkan duit melayang. Elaun praktikal dan gaji part time baru saja masuk dan masih panas-panas lagi dalam poket tapi sudah kena keluarkan untuk selesaikan semua permasalahan tersebut.
Yang pasti semuanya turut menyusahkan member sendiri untuk tampil membantu ambo. Tapi nasib baiknya member tak berkira untuk membantu. Thanks la to all!!

Ada sesuatu yang Allah nak sampaikan disitu mungkin. Mungkin sudah ditakdirkan itu bukan rezeki ambo. Ataupun boleh jadi ada salah silap dari ambo yang memungkinkan rezeki tu ditarik. Wallahualam.

Boleh jadi juga itu reminder dari Allah nak menyedarkan ambo supaya tidak terlalu obses dan hanyut mengejar kepentingan dunia. Berkejaran ke sana dan ke mari dan akhirnya hanya mampu mengeluh sebab yang dikejar tak dapat dan yang dikendong keciciran.

#KataAmbo::Keep Calm
Photobucket

3 comments:

  1. Bertabahlah. Mungkin rezeki itu akan sampai jua suatu masa nanti dalam bentuk lain. Rezeki yang kita terima, tidak semestinya datang dalam bentuk material sahaja.

    Bersabarlah ye dengan dugaan tu.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL