Sep 18, 2014

Serve Slow Atau Line Internet Bermasalah


Server yang teramat slow. Pakai unifi VIP 10 dengan kelajuan 10mbps pun masih jenuh menunggu loading page nya.

Boleh dikatakan inilah rutin setiap awal semester. Bila beribu-ribu pelajar cuba masuk ke website student portal pada masa yang sama. Pendaftaran yang lewat dibuka tu satu hal. Entah di mana silapnya wallahualam. Mungkin penyusunan jadual semester ini sedikit terganggu bila ramai pensyarah dari fakulti elektrikal di kampus Shah Alam dipindahkan ke kampus baru Pasir Gudang. Jadi pihak berkenaan perlukan masa untuk plan betul-betul berapa kelas yang perlu dibuka.

Satu hal lagi bila kod pengajian baru diperkenalkan. Maka berlaku sedikit masalah jika pelajar yang guna kod lama baru nak ambil kursus yang sepatutnya perlu diambil pada semester-semester lepas. Nak kena naik pejabat jumpa pihak yang in-charge perihal jadual ini mintak disetarakan kelas yang guna kod lama dan baru. Baru mudah sikit pelajar yang kod lama nak daftar kursus.

Ini lah orang kata antara serpihan cabaran dan dugaan menuntut ilmu.

#KataAmbo| Sabor je laa!

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...