Sep 2, 2014

Louis Val Gaal Bawa Radamel Falcao ke Old Traford


Gagal ke saingan Liga Juara-Juara musim 2014/2015, aksi longlai di awal musim Liga Perdana Inggeris dan jadi bahan 'troll' dalam kalangan 'haters' memaksa Manchester United memperuntukkan satu dana yang cukup besar sekitar £150 juta -£200 juta untuk pembinaan semula pasukan bergelar 'setan merah', Manchested United. 

Satu rombakan pasukan besar-besaran telah dilakukan oleh pengurus baru Manchester United, Louis Van Gaal. Demi memastikan reputasi Man United sebagai pasukan gergasi di liga Inggeris dan Eropah kembali pulih, lebih £140 juta telah dibelanjakan menjelang pintu perpindahan ditutup. 

Terbaru, LVG membawa masuk penyerang Radamel Falcao secara pinjaman dari AS Monaco. Man United dikhabarkan membayar £9 juta sebagai yuran pinjaman penyerang Colombia tersebut. Sebelum ini, Man United mencatat rekod perpindahan tertinggi British, apabila membawa masuk Angel Di Maria dari kelab juara Champion League, Real Madrid dengan yuran perpindahan £59.7 juta.

Berikut beberapa lagi pemain baru yang dipancing Manchester United:
  • Luke Shaw - Bek Kiri England ( kelab asal Southampton - £28 juta ) 
  • Ander Herrera ( kelab asal Athletic Bilbao - £29 juta)
  • Marcus Rojo - Pertahanan Argentina ( kelab asal Sporting Lisbon -£16 juta)
  • Angel Di Maria - Pemain sayap Argentina ( kelab asal Real Madrid -£59.7 juta)
  • Radamel Falcao - Penyerang Colombia ( kelab asal AS Monaco - pinjaman £9 juta)

Manakala seorang lagi pemain pertahanan dijangka dibawa masuk dan menunggu pengesahan ialah pertahanan Belanda Daley Blind. Nilai perpindahan dijangka  £14.25 juta.




#KataAmbo | simbol "£" merujuk kepada nilai pound sterling kepada mereka yang tak tahu.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...