Oct 23, 2014

Allah Telah Aturkan Hidup Aku


Resah dan gelisah. Gundah dan gelana. Silih berganti dari hari ke hari. Apakah belum mencukupi nikmat Allah untuk ambo kecapi? Atau ambo sahaja masih buta hati, tidak melihat begitu banyaknya nikmat yang Tuhan anugerahi.

Diuji dengan cuma sekelumit resah dan permasalahan. Berdepan ragam duniawi dan perangai manusia yang kadang begitu kadang begini; macam-macam peel. Itupun sudah goyah dan hilang akal dari bersyukur akan nikmat Allah yang terus menerus tercurah.

Lupa seketika, bahawasanya garis masa hidup ini sememangnya sudah ditentukan Allah. Dan semuanya dalam genggaman Dia Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang; Ya Rahman Ya Rahim. Diberi kita nikmat untuk diuji sejauh mana disyukuri, dan diberi musibah untuk diuji sejauh mana kita tabah.


#KataAmbo | Hidup yang fleksible.
Photobucket

1 comment:

  1. Ujian Allah datang tika susah dan senang. Bila ujian datang waktu susah kita dekat dengan Allah, namun bila senang kita mungkin lupa dengan Allah...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL