Oct 17, 2014

Demi Sesuap Nasi

Demi sesuap nasi, meskipun usia sudah senja namun tetap dikerahkan segala kudrat yang ada. Dua gambar di atas yang sangat kontra. Disebelah kiri cukup mengambarkan keceriaan manakala di sebelah kanan jelas tergambar perit nya untuk mencari rezeki demi meneruskan kelangsungan sebuah kehidupan.

Siapa sangka disebalik kostum watak kartun popular Disney, Mickey Mouse yang penuh keceriaan dan senyuman yang amat mesra, terselindung wajah muram dan sedih seorang wanita berusia. Mungkin wajah yang muram itu sebagai manifestasi keperitan hidup yang dilalui wanita tersebut.

Ia sedikit sebanyak mencelikkan mata ambo, yang mana hidup ambo masih dalam zon selesa. Masih ada yang hidup lebih susah. Jadi belajarlah bersyukur.

#KataAmbo | Tahu seronok selfie saja.
Photobucket

1 comment:

  1. So sad...siapa sangka kan..wajah sedih disebalik topeng yang ceria...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...