May 8, 2014

Kelantan Tanpa Prince Tagoe

Salam,

Persatuan Bola Sepak Terajang Malaysia (FAM) buat silap lagi. Kali ini mangsanya pasukan Kelantan lagi. Niat mendapatkan khidmat Prince Tagoe sebagai penyerang import tidak kesampaian. Apa silapnya FAM?


Baca laporan dibawah ni.

Ketua Pegawai Eksekutif The Red Warriors Sdn Bhd, Kevin Ramalingam berkata, pihaknya telah memohon ITC bagi memastikan pendaftaran Tagoe semasa jendela perpindahan kedua berjalan dengan lancar. “Kami berdepan masalah dengan bekas kelab Tagoe, di mana mereka tidak membayar tiga bulan gaji kepadanya dan sepatutnya kontraknya terbatal serta-merta.

“Disebabkan FTF masih menangguhkan pengeluaran ITC, bila kami mendaftar menerusi Sistem Pengurusan Perpindahan (TMS) kena selari dengan Tunisia, namun Tunisia tidak menjawab. “Pada hari terakhir, mereka (Tunisia) memberi jawapan bahawa mereka menolak permohonan kami kerana pemain itu masih mempunyai kontrak dengan kelab.

“Apabila perkara ini berlaku, iaitu pemain ada masalah dengan kelab, Fifa ada kuasa untuk mengeluarkan ITC sementara, kerana Fifa pastinya tidak mahu karier pemain terjejas,” katanya. ">Kevin berkata, pihaknya menjangkakan akan mendapat ITC sementara sebaik permohonan itu ditolak FTF, tapi sebaliknya mereka difahamkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menerima penolakan tersebut.

“Mereka (FAM) sepatutnya membiarkan kes itu ditangguhkan, tapi apa yang FAM buat adalah menerima penolakan itu, jadi kes itu sudah dikeluarkan daripada TMS. “Apabila kes itu dikeluarkan, Fifa memberitahu kami bahawa mereka tidak boleh mengeluarkan ITC kerana kes sudah ditutup," katanya.

Cerita lanjut boleh rujuk >> sumber

  Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...