Apr 10, 2014

Sel-sel Otak Belum Berhubung

Salam,

Tak sampai 5 minit ambo on laptop bagi menyiapkan pre-lab untuk experiment High Voltage terlintas di fikiran ambo tentang persoalan kenapa ambo masih terkebil-kebil untuk mendaki kejayaan? Paling tidak pun capai setiap matlamat yang ditetapkan.

Takdir dan ketentuan Allah itu mana mungkin kita ketepikan sedangkan setiap yang berlaku adalah atas kehendak dan rahmat dari-Nya. Cuma dari sudut yang berlainan, dapat ambo simpulkan, puncanya adalah terlalu banyak matlamat dan kesemuanya adalah samar-samar.

Matlamat tidak jelas. Sekadar atas angin dan berlegar-legar diruang angan-angan. Seringkali bila buntu, ambo akan capai pen dan kertas dan mula mencatit punca visi ambo gagal dicapai. Tapi sayang seribu kali sayang ia cuma sembang je lebih. Sembang kencang, pokok pun boleh tumbang.

Mungkin ambo perlu kecilkan skop matlamat dan mulakan gerak kerja untuk jayakan misi yang kecil sebelum halakan mata panah untuk sesuatu yang lebih besar. Haihh..bermotivasi sungguh pagi ni. Kesan minum Horlick barangkali. Maka sel-sel otak pun mula berhubung.

Hmm..permulaan pagi yang positif bila ada semangat untuk jadikan hari ini lebih baik dari semalam.

#Jiwa Kental Hidup Bertuhan. Jika berkesempatan layari blog ni.



#KataAmbo:Maggi sudah kembang. Sarapan dulu la kita.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL