Jul 28, 2013

Cabaran Getir Pasukan Pantai Timur Dalam Piala Malaysia 2013

Salam,,

Apa makna semua ini ? Tiga pasukan dari Pantai Timur berada dalam satu kumpulan bagi edisi Watson Piala Malaysia 2013. Ambo betul-betul terkejut apabila melihatkan undian Piala Malaysia 2013 bagi kumpulan C dibarisi Kelantan , Terengganu dan Pahang selain satu lagi slot diisi oleh Negeri Sembilan.


Undian ini menjadikan kumpulan C dianggap sebagai kumpulan maut oleh rata-rata peminat bola sepak tanah air termasuk pemerhati bola sepak negara. Undian Piala Malaysia kali ini menampilkan Watson, rangkaian farmasi sebagai penaja utama.

Ambo percaya, undian kali ini sama sekali menyentapkan semangat "This Is Pantai Timur" dalam kalangan peminat dan penyokong setia pasukan Kelantan, Terengganu dan Pahang. Yang pasti saingan bagi kumpulan C ini akan menjadi tumpuan peminat bola sepak tanah air untuk melihat persaingan ketiga-tiga pasukan Pantai Timur ini merebut 2 tiket ke pusingan suku akhir nanti, selain kelibat Negeri Sembilan yang cukup cemerlang dalam beberapa edisi Piala Malaysia sebelum ini.

piala malaysia 2013, undian
sumber: FB Info Skuad Olimpik Malaysia
Gambar diatas merupakan undian penuh Piala Malaysia 2013 termasuk dengan rekod pasukan yang terlibat. Kehangatan Edisi Piala Malaysia tahun ini akan memulakan saingan pada 20 Ogos ini.  Rekod kejuaraan sejak 2009 sebagaimana berikut:

2009 : Negeri Sembilan
2010 : Kelantan
2011 : Negeri Sembilan
2012 : Kelantan
2013: ???

#KataAmbo::Sangsi Dengan Undian Begini..Hishh!!
Photobucket

3 comments:

  1. UNdian terancang....

    ReplyDelete
  2. harap selangor mampu pergi jauh. penat aku tunggu tak menang2 apa2 ni.hehehe

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...