Jul 7, 2013

Ramadhan Kali Ini

salam,,

Saat dan ketika ambo menukilkan entri ini, kalendar Islam telah pun memasuki hari 29 Sha'ban 1434H. Maknanya lagi satu hari menuju bulan penuh keberkatan iaitu Ramadhan. Jadi satu lagi peluang untuk kita Umat Islam bagi mensucikan hati dan jiwa dari kekotoran dosa dalam tempoh sebulan ibadah puasa ini, setelah setahun bergelumang dengan bermacam debu-debu kekhilafan. Bersediakan kita semua?

Bulan Ramadhan bukan sebarangan bulan. Setiap amalannya akan digandakan. Itulah kelebihan kita sebagai Umat Nabi Muhammad, umat akhir zaman. Mungkin usia kalangan kita umat akhir zaman ini tidak lama, paling tidak lebih kurang 60-70 tahun secara purata. Jadi amalan di bulan Ramadhan inilah Allah s.w.t akan mengganda-gandakan amalan kita. Itu berdasarkan apa yang ambo dengar menerusi ceramah-ceramah agama laa..


Rasanya sudah tiba masanya untuk kita semua umat Islam melakukan persediaan, bagi menyambut ketibaan bulan penuh rahmat ini. Rugi andai kata Ramadhan kali ini berlalu begitu saja, macam tahun-tahun yang sudah.

Andai kata ada kekhilafan, salah dan silap sepanjang ambo menulis di dunia bawah tempurung ini, mohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. Mungkin ada ucapan salam tak bersahut, tulisan yang menyentap hati mana-mana pihak, mohon maaf dan ampun dipinta.

#KataAmbo::Puasa berjauhan dari keluarga..
Photobucket

14 comments:

  1. samalah kita jauh dari keluarga :) apa pon semoga ramadhan ini beri seribu keberkatan pada kita

    ReplyDelete
  2. samalah, jauh dari keluarga juga :)

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan, moga dapat kita manfaatkan..

    ReplyDelete
  4. Salam Ramadhan! Semoga Ramadhan kali ini dapat kita tempuhi dengan sempurna :-)

    ReplyDelete
  5. semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari Ramadhan yang sebelumnya:)

    ReplyDelete
  6. Bertanam pandan di jalan merah,
    Lebat kuini sibuah markisa,
    Buah delima tiada berbela;
    Salam Ramadhan bulan maghfirah,
    Selamat menjalani ‘ibadah puasa,
    Ibadah maksima ganda pahala….^^,

    ReplyDelete
  7. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL