Dec 30, 2011

Stori Tragis: Anak Dilayan Macam Haiwan

Sentap jiwa konkrit aku tatkala terpandang dan terbaca muka hadapan akhbar Kosmo semasa singgah di kedai runcit. Aku percaya sesiapa yang masih ada keperimanusiaan pasti tak boleh terima berita ini. Dua orang kanak-kanak dilayan macam anjing..Adusyy hai tidak tergamak aku hendak melihat gambarnya. Inilah masalahnya bila dapat anak, diperlakukan sebegini rupa.Sudahlah dirantai, dirantai pula didalam tandas. Harap-harap pihak yang bertanggungjawab dapat lakukan sesuatu agar kanak-kanak ini tidak diperlakukan sebegini lagi. Dah sah-sah dari segi psikologi memberi kesan yang cukup mendalam.

sumber: berita harian online

Tidak kurang juga ada yang bila dapat anak dibuang.Ini lagi tragis dan tak lain tak bukan kerja mereka-mereka yang terlanjur. Nak buktikan cinta sejatilah kononnya.


 

Lidah Tersimpul: Anak-anak tu kain putih. Coraklah dengan warna-warna yang harmoni..pink ker..tak pun hijau pucuk pisang menarik gak huhahuhaha..

Photobucket






   












2 comments:

  1. Salam encik Akhil.. memang takder hati perut betul mereka semua ni..

    **saya bukan cikgu tapi study dalam bidang pendidikan.. :)

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL