Dec 26, 2013

Kalendar 2014 - Gagal Merancang, Merancang Kegagalan

Salam,,

Tahun 2013 semakin hampir ke penghujungnya. Apa buktinya? Buktinya ambo baru saja dapat kalendar meja 2014. Team Leader tempat ambo kerja bagi percuma. Motifnya? Mungkin ambo selalu lewat punch in barangkali. Jadi kalendar ini mungkin sebahagian langkah pencegahan untuk ambo tidak lagi masuk kerja lambat.


Meskipun kerja part-time tetapi dedikasi dan komitmen yang diperlukan agak tinggi. Tahun-tahun sebelum ini mungkin peraturan dari segi masa dan jadual kerja agak longgar untuk pekerja yang berstatus part time ini, tapi bermula tahun baru 2014 khabarnya makin ketat. Siap ada pemantauan KPI lagi. 

Apa kejadah itu KPI? Kepuasan Pada Isteri ? KPI itu Key Performance Indicator katanya Pak Jib. Hah ambik sebijik!! Kerja part time tapi ada jugak KPI. Mengalahkan kerja kerajaan bunyinya.


#KataAmbo::Nak Cari Planner 2014
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL