Apr 3, 2015

Peminjam PTPTN Lupa Daratan



AWAS!! Gambar diatas mungkin sedikit berbaur politik. Harap boleh ambil yang jernih dan asingkan ketepi yang tak elok. Apa yang di'highligh'kan bukan isu politik. Tapi perihal kelakuan peminjam PTPTN dalam kalangan pelajar IPT.

Ambo pernah bergelar pelajar IPT dan merangkap peminjam PTPTN. Tidak dapat dinafikan memang ramai peminjam PTPTN yang tak sedar yang duit yang masuk ke akaun setiap awal semester dari PTPTN itu berstatus pinjaman dan bukan biasiswa pun. Pantang masuk saja duit PTPTN terus kemaruk nak belanja itu dan ini.

Poyo nya mengalahkan orang sudah berkerjaya. Mereka lupa setiap sen yang masuk ke akaun mesti dibayar dikemudian hari. Lainlah kalau graduate dengan ijazah kelas pertama. Tak pun anak orang kaya yang saja-saja gian nak merasa juga duit PTPTN.

Mohon yang berkesempatan membaca coretan ambo dan anda dalam kalangan peminjam PTPTN. tolong hadam baik-baik apa yang cuba dikongsikan dalam gambar diatas. *abaikan kak jat yang sebelah kanan!

Betul atau tidak apa yang diperkatakan itu letak tepi. Tapi hakikatnya memang ada diluar sana pelajar yang meminjam PTPTN lupa hakikat pinjaman itu untuk tampung yuran dan kos sara hidup sepanjang pengajian bukan untuk berjoli sakan.

#KataAmbo::Pokai sepanjang masa.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL