Apr 2, 2014

Mana Perginya Bad Storyteller?

Salam.

Entri terakhir dalam blog ini pada 11 Februari yang lalu. Dihitung kira sudah lebih sebulan ambo biarkan blog ini bersawang. Serius lama la wehh.

Sumpah dalam tempoh tersebut kepala ambo tak pernah lupakan blog picisan Bad Storyteller ni. Mana mungkin boleh lupa sebab inilah medan untuk ambo merapu meraban. Orang nak kritik mahupun kutuk lantaklah, ini blog aku yang punya. The power is in your fingertips. Tak suka boleh klik link yang lain.

Buat masa sekarang ambo tak fikir untuk kembali aktif berblogging seperti mana dulu. Biarkan saja blog ini sebegini. Biarkan google rank yang menentukan kat ceruk mana dia nak letak blog ini. Sudah tak rasa kemaruk nak jadi femes macam blogger lain seperti mana di awal  menguar-uarkan blog ini kepada umum.

Dunia sudah berubah bro. Haha.

Tapi sekali sudah terjebak tak mungkin untuk ambo terus tinggalkan dunia blogging. Dunia ini seronok, menarik, awesome. Insyaallah ambo akan kembali.

Sebenarnya apa yang ambo dapat menerusi dunia blogging ini?

1. Boleh kenal dunia di sebalik tabir blog, website dan seangkatannya.
2. Dapat hadiah top up RM10. RM 10 je?...janji dapat.
3. Dapat baju free.
4. Dapat hadiah tunai RM XXX. Sikit? Ok lah. Mana ada orang yang nak bagi duit mentah-mentah walaupun RM 10. Gomen nak bagi Baucer Buku RM250 pun letak macam-macam syarat.
5. Dapat tahu ramai awek-awek cantik jadi blogger...hahah.Yang ni celaka.!
6. Banyak perkara yang selama ini ambo terlepas pandang, tapi bila ada blog, selalu online, jadi lebih-lebih nak ambil tahu.
7. ..sampai situ je lah kot. Dengan rank alexa 17 juta, siapa la sangat datang lepak sini. Hik..hik..dush..dush!

Dalam tempoh ambo biarkan blog ini bersawang, ada beberapa perkara yang ambo terfikir untuk buat.

1. Buat blog baru. Dengan domain yang berbayar. Dapat dot com pun jadilah.
2. Ubah style blog. Tak main tangkap muat.
3. Cari template yang nampak lebih professional..cehh.ceh!
4. Letakkan misi & visi. Bukan blog ikut arus perdana yang tak menentu. Kadang bergelora kadangnya tenang.
5. Yang penting lebih bertauliah. Beretika. Bukan sekadar jadi wartawan segera. Post entri asal boleh je janji dapat banyak trafik. Tapi sumber ceritanya entah dari mana.
6. ..cukup sampai sinilah ambo merapu.! Semua itu tak mungkin jadi kenyataan dalam masa terdekat ini.


#KataAmbo::Dream to be a GOODSTORYTELLER.
Photobucket

No comments:

Post a Comment

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL