Aug 23, 2013

Cukup 5 Saat Saja

Salam,,

Dalam masa 5 saat saja, semua habis di kebas. Senangkan nak buat jenayah di Malaysia sekarang ni. Baik dalam rumah, tepi jalan, mahupun dalam kereta, jenayah ragut dan rompak boleh berlaku dimana-mana.

56 tahun merdeka, ternyata menjadikan kita makin selesa termasuk juga bagi penjenayah. Selesa dan "aman" untuk melakukan jenayah. Nak salahkan siapa? Salahkan polis tak boleh juga. Sebab sudah banyak kes-kes jenayah yang berjaya diselesaikan.


Jadi kita rakyat Malaysia ni janganlah terlampau lalai sangat dengan status amannya negara kita. Jenayah kini ada dimana-mana. Hati-hatilah.

#KataAmbo::Jadi Kaya Pun Susah.
Photobucket

2 comments:

  1. Ada yang kaitkan dengan kebanjiran warga asing. Dan ada pula yang kaitkan dengan faktor ekonomi keluarga berpendapatan rendah yang semakin kritikal. Apa-apahal pun, dalam bab kajian jenayah ni, semua pihak perlu berlaku telus untuk kenalpasti punca kepada segala peningkatan kadar jenayah sejak akhir-akhir ini.

    ReplyDelete
  2. takut nak keluar g jalan2..
    apa2 pun mohon perlindungan dari Allah s.w.t amin


    Entri Baru Update : Mandi Sambil Menderma

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...