Sep 21, 2014

Kadar Yuran Baru Latihan Memandu Oleh JPJ


Harga Siling Belajar Lesen Memandu yang perlu dipatuhi oleh semua Institut Memandu dan Sekolah Memandu yang telah dikuatkuasakan. *tertakluk pada terma & syarat.

Mana-mana Institut Memandu dan Sekolah Memandu yang mengenakan tidak berpatutan boleh laporkan terus ke aduan@jpj.gov.my atau berjumpa terus Pengarah JPJ Negeri dan Pengarah Pelesenan Pemandu, Ibu Pejabat bagi tindakan tegas.

Makin melambung yuran untuk ambil lesen memandu sekarang. Mau tidak nya ramainya orang memandu tanpa lesen lepas ni. Jika harga sekarang sekitar RM 700-RM800. Tapi apabila struktur yuran dikuatkuasakan bermula 1 Oktober nanti, boleh lihat lah dalam gambar diatas, yuran naik hampir sekali ganda. 

Bayangkan jika gagal melepasi ujian JPJ dan terpaksa mengulang. Sah-sah habis duit gaji semata-mata sekeping lesen memandu. 

#KataAmbo | Tak semua orang mampu.
Photobucket

3 comments:

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...