Sep 24, 2014

Benarkah Rakyat Malaysia Rasis?


Makin hari makin ketara kes rakyat Malaysia yang memuatnaik status FB yang berbaur rasis. Baik yang mengutuk dan menyindir sesama bangsa mahupun membabitkan agama. Namun sejauh manakah sikap rasis dalam jiwa rakyat Malaysia.

Dari jumlah rakyat Malaysia yang berjumlah 28 juta orang rasa-rasanya berapa peratus rakyat di negara ini memiliki sikap rasis yang menebal dalam diri masing-masing? Boleh jadi yang benar-benar bersikap rasis ini hanya sebahagian kecil. Dan yang sebahagian kecil inilah yang sering menimbulkan kekecohan di laman-laman sosial. Nak raih perhatian dan kasih sayang orang ramai barangkali.

Kalau ada masa dan kesempatan, jom ler tonton video di bawah. Sama ada ia benar-benar rakaman tanpa pengetahuan pelakon atau sudah dirancang, itu tolak tepi. Tapi idea ini wajar dipuji dan ia sesuatu yang positif.


#KataAmbo | Give n Intake 
Photobucket

1 comment:

  1. bagi aku, org x matang je yg racist nih. kat facebook ramai budak yg x matang. tu yg byk statement racist tuh.

    ReplyDelete

Penulis tidak bertanggungjawab ke atas sebarang komen yang ditinggalkan pembaca. Semua komen adalah dibawah tanggungjawab anda. Gunalah bahasa yang sopan dan berhemah dalam meninggalkan komen anda. Iklan produk dan perkhidmatan yang tidak dibenarkan adalah dilarang sama sekali. © AKHIL

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...