Oct 14, 2011

Tanya Sama Jiwa

Bro-bro Meet Uncle Hussin aku pinjam lirik korang dengan izin untuk di'edit' skit untuk dijadikan bahan mengisi blog yang tak seberapa ini..
Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak nafsunya
Ku tertewas

Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang dosa kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

chorus
                                                         Tanya sama jiwa apa sebab goyang..
jawab setan yang goncang..
terbang iman terbang..
patah hati diduga..
seandainya rebah..
kau masih ada..
Tuhan.

Terlalu leka dan leka
Terlupa apa yang wajib
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula sedar

chorus

Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada

Terlalu leka dan leka
Terlupa apa yang wajib
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam

Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula sedar
Tanya sama jiwa



pesanan penaja: Banyak yang perlu ditanya...!!
Photobucket

Oct 8, 2011

FUTSAL : kakiku kaku

 Assalamualaikum, salam pembuka bicara. Tika dan saat ini aku cuba gagahkan mata tahan mengantuk menunggu masuknya waktu Subuh. Penat berlari-lari atas gelanggang futsal masih terasa. Minggu ni saja sudah dua kali aku turun main futsal. Tapi orang lain yang sudah sebati dengan benda ni mungkin tiap-tiap petang turun main futsal.

Setelah dicampur, tolak, bahagi, dan darab setakat ni baru 4++ kali aku main futsal dalam masa 2 tahun...sekali lagi aku habaq hang..dalam masa 2 tahun. Seriuus lama gila kaki aku tak 'mencium' bola. Last kaki aku tendang bola masa form 2 dulu-dulu. Lepas tu lama aku bergelumang dengan buku, berlari berkejaran dengan kelas tambahan kat sekolah.
Diimbas kembali zaman kanak-kanak dulu, especially time sekolah rendah kalau petang-petang tak turun padang main bola dengan kengkawan memang tak sempurna hari itu. Dimana ada tempat budak-budak main bola disitu aku ada. Tapi biasanya padang sekolahlah.

gambar hiasan.
Perut yang lapar pun boleh kenyang bila dapat tendang bola. Tapi itu dulu, sudah jadi sejarah sudah jadi nostalgia.Zaman sudah berubah bro..dulu futsal masih asing lagi, bola sepak padang yang dikerumuni. Tapi kini gelanggang futsal macam cendawan lepas hujan. Ceruk kampung pun ada.
Tapi satu hakikat yang harus diterima, kakiku kaku dan sudah tidak sehaluan dengan bola..Mungkinkah sudah jadi kaki bangku???Owhh tidakkk...haisyh.!! Tapi jiwa bola masih mekar, kalau tidak masakan sanggup berjaga malam tengok bola.
kasut futsal pun tarak..

Kini visi, misi aku satu. Cuba kembali aktif bersukan tidak kira apa-apa sukan@aktiviti sekali pun. Cuma yang jadi problem..starting??Bila..dimana..bagaimana..??
i need hobby

Apa-apapun thanks a lot to everyone whose invited me main futsal!! Moga-moga apa yang aku hajati seusai aku menjejakkan kaki di bumi Shah Alam, yakni BE ACTIVE dimakbulkan..Amin.


Photobucket